Covid19: Memanusiakan Manusia Di Sabah

Covid19: Memanusiakan Manusia Di Sabah

Covid19: Memanusiakan Manusia Di Sabah



Kota Kinabalu: Sebanyak 50 Paket Sembilan Bahan Pokok Makanan, meliput beras, gula, minyak, mie, kicap,tea,dan lain lain di berikan kepada para Frontliners dan Masyarakat di sekitar wilayah hukum Kota Kinabalu berikutan terdampak Akibat Pandemi Covid 19 di Negeri Sabah Malaysia.

Pantauan inibabad, seluruh sektor yang terjejas akibat Covid 19 ini sangat dirasakan oleh masyarakat awam yang berpotensi penghasilan harian, termasuk mereka yang menjadi buruh harian lepas. Sama ada warga tempatan dan pendatang. Ini mengakibatkan bekalan makanan dan kebutuhan menjadi masalah bagi mereka untuk memenuhi kebutuhan harian. 

Selain itu pemberian Agihan makanan, dan keperluan Frontliners juga diberikan di pusat Centre Covid 19 di Komplek Sukan Likas Kota Kinabalu. 

Selain langkah proaktif dari pihak Kerajaan Negeri Sabah,NGO dan Yayasan Amal lainnya, inibabad di lapangan ikut serta membantu mengagihkan dan mendistribusikan sembilan bahan pokok kepada masyarakat yang terjejas. 

Menerusi program visi kemanusiaan oleh saudari Mariam Datuk A Ghafur sekeluarga di Kota Kinabalu 

Mariam membebenarkan Program visi kemanusiaan ini tidak melihat kasta, puak, dan Bangsa. Tujuan visi kemanusiaan yang di lakukan ini tak lebih kepada memanusiakan manusia. Program ini murni persendirian atas usaha menjual sedikit barang barang prelove dan kemudian uang tersebut di peruntukkan untuk membeli sembilan bahan pokok tersebut

Pandemi covid bukan saja melahirkan banyak mudharat namun ketika ini, covid 19 membuka hati dan fikiran serta makna kehidupan bersosial dimasa sulit ini untuk sama sama membantu sesama insan.

Selanjutnya, ia berharap agar program program seperti ini dapat menjadi motivasi serta mendapat dukungan dari semua masyarakat demi menjaga keutuhan hidup di Negeri sabah

Ia juga mengucapkan terima kasih kepada semua pembeli dan yang turut memberi dukungan atas program yang di lakukan. Mudah mudahan program ini dapat diteruskan oleh semua masyarakat yang memiliki sesuatu yang bole di jadikan manfaat untuk di berikan kepada orang lain nantinya. Demikian uraian Mariam. 
Rasyid Riza || inibabad
Kota Kinabalu Sabah
Malaysia

Baca juga (klik) :
WNI DI SABAH AKTIF LAWAN COVID19